شرکت دانش بنیان چکاد طب آدرین موفق به ارائه مدل‌های جدیدي با کارايي بالاتر از مدل پنجه ترو استپ کمپاني آمريكايي كالج پارك، شد.

به گزارش وب سایت خبریuinews دکتر نیما جمشیدی عضو هیات علمي گروه مهندسي پزشکي دانشکده فني و مهندسي دانشگاه اصفهان در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود نسبت به ارزیابي و دستيابي و توليد اين پنجه در ارديبهشت ۱۳۹۸ اقدام و در  مرحله بعدی اعضای شرکت دانش بنیان چکاد طب آدرین نيز نسبت به بومي سازي فناوري هاي موجود در اين پنجه اقدام نمودند.

دکتر نیما جمشیدی در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی اظهار داشت:  از جمله مشکلات پيش رو در بومي سازي اين پنجه نداشتن مواد اوليه مناسب بوده است، زيرا مواد اوليه اين محصول به دليل کاربرد هاي دوگانه به کشور وارد نمي‌شود و به دليل تحريم ها امكان استفاده از مواد اوليه مورد استفاده كمپاني امريكايي در توليد اين محصول به كشور وجود نداشت. همچنين كمپاني آمريكايي توليد كننده در شرايط تحريم از تحويل اين پنجه هاي كربني به توانخواهان ايراني خودداري نمود.

وی در ادامه افزود:  لذا تیم تحقیقاتی شرکت دانش بنيان چکاد طب آدرين به همراهي همو همگامی موسسه صندوق پژوهش و فناوری پرشین داروی البرز و صندوق نوآوري و شکوفايي استان اصفهان اقدام به سرمايه گذاري جهت توليد اين محصول نمودند. در گام اول بعد از تست هاي بسيار زياد، مواد اوليه مشابه محصول آمريکايي توليد و بعد از آن متخصصين شرکت با توجه به تعهدي که نسبت به بالا بردن كيفيت اين محصول داشتند اقدام به بومي سازي مواد اوليه و رسيدن به تركيبات متفاوتي نمودند كه امروز اين تركيبات قابليت هاي بسيار جالب و متضادي را دارند و طراحي اين پنجه ها قابليت تحمل ۸۰۰ کیلو گرم وزن در نوک پنجه را دارد  که بالاترین قابلیت حرکت و انجام ورزش های قدرتي را به توانخواه مي دهد و بعد از برداشتن بار بدون هيچ گونه تغيير ظاهري به حالت اوليه خود برمي گردد. مواد بومي بكار رفته از طرفي استحكام بسيار بالايي دارند و از طرفي نرمي و حس راه رفتن طبيعي را به همراه دارد. تركيبات هوشمند و حافظه دار به كار رفته در قطعات ۱۴ گانه این محصول باعث کارایی بالای اين محصول شده است.   از طرفي فناوري‌هاي به کار گرفته شده در توليد پنجه کربني چکاد باعث برتري اين پنجره نسبت به نمونه هاي آمريكايي از لحاظ تحمل وزن شده است. اين پنجه قابليت تحمل سه برابر حداكثر وزن تعريف شده در استانداردهاي بين‌المللي را داراست و براي توليد و صرفه جويي ارزي بسيار حائز اهميت است. . در توليد اين محصول، فناوري هاي ويژه اي به كار گرفته شده كه تك تك اعضاي آن از استحكام و دوام بالايي در دانش بر مكانيك برخوردار مي باشد. قطعات مختلف اين پنجه با طراحي دانش بنيان ايراني محصول را به سطح بالايي از كيفيت و كارايي رسانده است. اين موضوع باعث شگفتي كارشناسان اروپايي شد به نحوي كه در مدت بسيار كوتاهي نشان ce یا جواز کیفیت و استاندارد مورد نیاز جهت واردات به اتحاديه اروپا  را اخذ نموده است.